8/20/2017

8/20/2017

Niebieski kwiat i kolce... Niebieski kask i...

Niebieski kask... I kopalnia oczywiście :D
 A konkretniej - zapraszam do Sztolni w Kowarach KLIK,
 bo Kopalnię KLIK mamy jeszcze nie zaliczoną;)
 Radzę się ciepło ubrać na jej zwiedzanie, 
bo temperatura jaka nas może dopaść,
 to 7 stopni plus wilgotność 97% - aparat pada!

Długość trasy wynosi 1200 metrów, czas przejścia: około 60 minut.
Pozwolenie na fotki 5zł plus bilet:)

 I wyruszamy w podziemia!
 Przeważnie ciemne....;)
 Pogrążone w oparach...uranu...
Bo były to kopalnie uranu i rudy żelaza...
 Wykorzystywane jeszcze w czasie wojny
 Wiadomo do czego niestety..
 Atrakcja podczas zwiedzania - 
- kontrolowany wybuch w kopalni:)


Od wieków poszukiwano w nich też innych kruszców np. złota i drogich kamieni:)
" W połowie XII wieku przybyli w Karkonosze Walonowie, zamieszkujący tereny leżące na pograniczu dzisiejszej Belgii, Francji i Niemiec. Już we wczesnym średniowieczu byli oni cenionymi specjalistami z zakresu pozyskiwania bogactw naturalnych, w tym złota i kamieni szlachetnych.  W połowie XII w. walońscy poszukiwacze wyruszyli w kierunku Siedmiogrodu zaproszeni przez króla Węgier" klik
To właśnie Walończycy "odkryli rudy żelaza, miedzi, złota, arsenu oraz kwarc i wiele odmian kamieni szlachetnych. Działalność ta zapoczątkowała w Sudetach Zachodnich rozwój górnictwa i przemysłu szklarskiego. KLIK
 
 Dobrze, że wybrali się na tę wyprawę do Siedmiogrodu,
 bo dzięki nim mogłam założyć Niebieski Kask;)
I zwiedzić także Hutę Szkła Julia:)
 Tutaj, dla odmiany, 
było bardzo gorąco!
 Cudeńka powstają w tej malutkiej hucie!
Na miejscu można coś sobie kupić na pamiątkę.
 Na przykład kryształową bombonierę:D
 Fot. Mąż i Ja:))
Wyprawa lipcowa z wypadu do Karpacza:)

28 komentarzy:

  1. Jaki super wypad:) ciekawe zdjęcia i takie szkane serducho też chciałabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To serducho, to część:D Są dwie połówki i tworzą teraz dla mnie szkatułkę:D

      Usuń
  2. Ja w takich ciemnościach to się troszkę boję:))))piękny wypad:))a cudeńka z huty....ach:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo było fajnie:))) Nawet w tej ciemnicy:D
      Buziaki Reniu!!!

      Usuń
  3. Świetna wycieczka i zdjęcia :) Wspaniałości robią, podoba mi się zwłaszcza ta karafka na wódkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę niesamowite rzeczy w tej hucie tworzą:))

      Usuń
  4. Oj, fajnego Ty masz męża, że tak jeździ z Tobą po Polsce.
    Super atrakcje. Mocne zdjęcie z gestapowcem, brrr....
    Szkoda, że nie zrobiłaś zdjęcia w sklepie ze szkłami. Zazdroszczę.


    ___Tess.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubi takie zwiedzanie:))

      Też żałuję, że w sklepie nic nie zrobiłam, ale tak byłam zapatrzona na te cuda, że się zgapiłam, a szybko trzeba było jechac na następną wycieczkę:))

      Buziaki:*

      Usuń
    2. A wiesz, Tara, ze ja w sklepie tez nie zrobilam zdjec. Bylam taka zaaferowana wyrobami😊
      Zreszta chyba wszyscy. Nikt nie "pstrykal"😆😆

      Usuń
    3. No! Tyle tam tego było!

      Mąż mój jak zawsze był przygotowany, bo najpierw on-line sprawdził co jest w sklepie i znalazł dla mnie, to serducho:D

      Usuń
  5. Gdzie Ty tego męża ciągasz :-))))) haha. Ciemno i wesoło zarazem. Pozdrawiam Was :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynka, to bardziej on mnie ciąga! Wszystkie wyprawy są jego pomysłu:D

      Dziękujemy! Pozdrawiamy!!!

      Usuń
  6. fajna wyprawa, mnie spodobała się karafka i kielich, widać kunszt wykonania, pod ziemię nie lubię już wchodzić, brrr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te Panie tworzące te cuda, mają niesamowity talent i pewną rękę!

      Usuń
  7. Cudne miejsca. W sztolni byłam dawno;)
    A w Hucie Szkla w sobote😄
    Piekne wyroby. Naprawde sztuka co niektóre rzeczy ;)
    I wlasnie nie pamietam, ze dodatkowa oplata byla za robienie zdjeć:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sztolni, oczywiscie

      Usuń
    2. Hahaha:D Co do tej opłaty, to nie wszyscy wykupują, a zdjęcia i tak robią;)
      A tej hucie, to mają ciężką pracę... Masakra jaki ukrop i jeszcze turyści im się plączą...

      Jeszcze będzie wpis z jednej wycieczki:D

      Buziaki!!!

      Usuń
  8. piękni z Was górnicy ! :) cudowne szkło, kielichy jak z Wersalu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam, byłam i pamiętam, że weszłam tam strasznie wyluzowana, w krótkich spodenkach, koszulce i sandałkach, a wyszłam sztywna jak trup :O nie spodziewałam się, że będzie tam tak zimno :O

    A tej kryształowej bombonierki wolalabym nie kupować, bo ja taki potwór słodyczowy jestem, że pewnie pewnego dnia bym ją ugryzła i wszystkie zęby połamała :P hehe


    Dzięki kochana za te Twoje komplementy- pierwszy raz chyba nie wiedzialam co napisać :P hehehe

    buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Szczere komplementy, więc przyjmuj i nawet nie musisz nic mówić:D

      A w kopalniach przeważnie jest zimno! Tylko w Kłodawie było ciepło, bo ponad 20 stopni! Az się zdziwiłam!
      Hehehe, bomboniera została szkatułką na biżuterię.. Tez już wolę ze słodyczami nie przesadzać:D

      Buziaki!!!

      Usuń
  10. Klimat tam jest nieziemski :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też miałam taki kask tylko biały /podziemia kompleksu "Riese"/.
    Huta w Piechowicach? Byłam rok temu. Fajnie było sobie pozwiedzać z Tobą i poprzypominać.
    Pozdrawiam, buziaki...turystko nr.1

    OdpowiedzUsuń
  12. Haha... moje klimaty :)!!!
    Edytko... do twarzy Ci w niebieskim... kasku :D!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super łaziki jesteście. :)
    Świetna relacja.
    A My za 3 dni będziemy, jeśli zdążymy, w Hucie Szkła w Krośnie.
    Moc pozdrowionek i buziaków!
    Zadzwonię w przyszłym tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ to przygody !!! Nie wiem, czy bym lubiła tę kopalnię - zwłaszcza z jej historią wojenną - boję się takich wspomnień. Ale oczywiście wiedzieć trzeba i zwiedzać też. A huta szkła - kiedyś też w takiej byłam i oprócz gorąca to była miła wycieczka. Śliczna bombonierka. A Wy w kolorowych kaskach wyglądacie jak Państwo Prezesostwo na kontroli swoich włości ;) :))))) Buziaki niezłomna :)))) - Margot :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. I like your site and content. thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts. Thanks
    ผลบอล

    OdpowiedzUsuń

Hejka! Miło, że wpadła(e)ś!
Rozgość się, nie zdejmuj butów, zrelaksuj...
Nie musisz wszystkiego chwalić, możesz krytykować elementy stylówki.
Wszak nie wszystko się wszystkim podoba.
Jeśli ja, jako osoba Cię drażnię, to musisz z tym jakoś żyć ;)
Obrażliwe komcie usuwam bezlitośnie :D
Nie przyjmuję zaproszeń do sekt i podlinkowanych reklam :p

Copyright © Zapiski roztrzepane ....... , Blogger